És un moment on operadors, administracions, gestors de mobilitat i preocupats per la mobilitat sostenible es reuneix per a compartir opinions.
El convidat era Joan Herrera, diputat al Congrés per IC.
A la idea de fons tots hi som d’acord: no és sostenible una mobilitat com l’actual.
Ara be, hi han idees, o més aviat comentaris poc reflexius, que t’esveren al pensar que els seus autors poden arribar a governar.
Aquí tinc unes quantes perles:
- Lloar el pla de Sarkozy per estendre una potent xarxa de tramvies (elèctrics) per totes les ciutats de França com a una mida per a la reducció d’emissions, obviant que ell no estaria a favor que el 40% de l’energia espanyola es generés (com a França) en centrals nuclears perquè no seia la MAT qui portés l’electricitat si els deixem.
- Que l’AVE a 360 km/h és un luxe: I és cert, la nova xarxa d’alta velocitat podia haver estat la que ja teníem i van ser els governs del PP qui va crear el luxe. Però, no poden acusar al govern de ZP de tirar-ho endavant. I no ho poden fer perquè no hi hagut cap grup parlamentari que hagi demanat tornar al punt 0 de l’AVE.
- Per què dir que hi han 24 milions de cotxes a España, dels quals 12 no surten en les operacions sortides i que per tant “sobren” i poden ser substituïts per un car-sharing d’escala ibèrica, i després recolocar als treballadors de les empreses automobilístiques als nous ens de mobilitat es... com a mínim una idea lisèrgica (mobilitat geogràfica pels aturats per decret? Prohibició de segon cotxe per decret? Quina por!). Recordar-li que ¾ de la producció de vehicles és pel mercat exterior.
- Per què si pensem en l’AVE no podem millorar rodalies? L’exigència tacticista i avantatgista d’IC que es paralitzin les obres de l’AVE fins que les rodalies funcionin és tant bona com tancar les rodalies un parell de mesos per que les arreglin. Qui diu que no es pot fer totes dues coses alhora? Per cert, va passar de puntetes davant les responsabilitats que les administracions autonòmiques (i especialment les catalanes) han tingut per què la xarxa de transport (que no és només el tren) sigui un desastre, especialment a Catalunya.
- Per que vol dedicar el 50% del pressupost de Foment a la gestió de la mobilitat. I tot i que la gestió de la mobilitat a escala estatal és necessària, quants milions són el 50% del pressupost de Foment?
Quines enquestes té IC i IU que diu que el PSOE li treu 12-13 escons al PP? On diu que frega la majoria absoluta?
I es que la veritable esquerra ataca de nou: Dios no pille confesados.
Que em perdonin els amics d'IC, però, cal parlar amb dades, amb propostes raonables i no pensar en veu alta.
1 comentario:
No sé si veuràs el meu comentari perquè aquest escrit teu és de fa dies. Sols una reflexió. D'on treu Joan Herrera que els socialistes aventatgen clarament al PP? del mateix lloc que ZP. L'altre dia ho va dir quan acabava l'entrevista amb el Gabilondo, pensant que el micro estava apagat. Potser sí que el ZP parlava amb dades.
Publicar un comentario