13 julio 2007

AEROPORT (o REFLEXIÓN ECONÒMICA ii)

Aquest dies se m'ha girat feina: el resultat de cada elecció municipal és un nou govern a cada ajuntament i la meva obligació professional és anar-hi a donar mans, fer unes “chapas” impressionants i explicar que be ho fem o podem fer. Així em guanyo la vida.

D’altre, celebrar que he estat elevat a l’equip directiu de l’Escola de Formació Xavier Soto per ajudar a donar-li un impuls amb els meus coneixements comercials i de marketing. (Que Dios los perdone porque no saben lo que hacen).

Però, aquesta setmana no he pogut deixar de pensar en l’Aeroport de Barcelona (deuen ser les vacances que s’aproximen):

D’una banda, continua la baralla a Catalunya sobre el maleït consorci que es van oblidar a La
Moncloa en ZP i en Mas (qui cal que tingui la majoria?) i, per l’altre costat, tenim la proposta de desguàs i posterior privatització d’AENA que proposen les principals entitats econòmiques de Catalunya (la Cambra de Comerç de Barcelona, el Cercle de Economia, Foment del Treball i el RACC).

Abans de posicionar-me sobre qué [crec] cal fer, citaré a un blogger i bon company:

Tal vez es porqué no soy "socialista" al uso sino socialdemócrata y entiendo que las políticas públicas gestionan un aspecto de la sociedad, concretamente una serie de instituciones y sus instrumentos de actuación para influir en los mercados y la sociedad para conseguir unos objetivos, pero no como una herramienta de control absoluto. Estas herramientas "influyen", "intervienen" junto otros actores en la vida social y en los mercados pero no "los dirigen".

Es obvi que AENA és una institució (com d’altres que encara té l’estat) anacrònica i quasi soviètica que cal que sigui desguassada i retornada a la societat: ningú millor que l’ajuntament i la comunitat de Múrcia per a gestionar-lo.

Però, cal que el gestionin directament les administracions públiques?

Crec que no, que si be cal que siguin les “propietàries” de les instal·lacions, hi han empreses especialitzades en la gestió de les instal·lacions aeroportuàries que, amb l’incentiu del benefici futur, poden garantir una gestió de l’aeroport amb uns índex de qualitat millors que els d’AENA.

Quedí això aquí.

No hay comentarios: